7 Haziran 2013 Cuma

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ

.
 Okul Öncesi Eğitim
 Mecburi eğitim çağına kadar olan çocukların zihin, beden, duygu, sosyal ve psikolojik gelişimlerini sistemli bir ortam içerisinde daha iyi sağlayan, onlara iyi alışkanlıklar ve davranışlar kazandıran, yeteneklerinin gelişmesine yardım eden, ilkokula hazırlayan ve ilköğretim bütünlüğü içinde yer alan eğitim sürecidir. Başka bir  biçimde tanımlayacak olursak okul öncesi eğitim; çocukların ilköğretime başlamalarından önceki dönemde, zihinsel, duygusal, kültürel, bedeni ve sosyal gelişmesini içine alan, yaş ve yetenek özelliklerini de dikkate alarak yapılan planlı ve programlı eğitim olarak tanımlanmaktadır.

Okul Öncesinin Önemi 
Okul öncesi yılları çocuğun soyut düşünme yetisinin henüz tam şekillenmediği ve bu nedenle yapılan tüm etkinliklerin somut bir biçimde çocuğun yaparak ve deneyerek öğrenmeyi gerçekleştirdiği yıllardır. düşünüldüğünde, okul öncesi yılları çocuğun arkadaşları ve öğretmeni ile birebir olarak kuracağı iletişime dayalı konuşma ve dinleme becerilerini geliştirici etkinliklerin ağır bastığı yıllar olmalıdır.
Okul öncesi eğitim kurumları; toplumun temel yapısını oluşturan
* Saygı,sevgi,
* Paylaşma, iş bölümü,
* Sorumluluk
* Sosyal çevre oluşturma açısından çocuğu geleceğe hazırlayan en güvenli ortamıdır.

Okul Öncesi Eğitimi Çocuğa Neler Kazandırır?
Okul Öncesi Eğitim Çocuğun Sosyalleşmesine Yardımcı Olur.
Dil Yeteneğini Geliştirir.
Hayal Gücünü Geliştirir, Sorularına Cevap Bulur.
Kişilik Gelişimine Yardımcı Olur.
Okul Başarısı Artar.
Tuvalet ve Temizlik Alışkanlığının Pekiştirilmesini Sağlar.
İlköğretim 1.Sınıfa Hazırlar.


 Ögretmen, insan davranışlarını ve yeteneklerini geliştiren bir davranış mühendisidir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder