7 Haziran 2013 Cuma

OKUL ÖNCESİ VE AİLE İLİŞKİSİ

Çocuklarının eğitimine verilen önem her geçen gün artmaktadır. Bu doğrultudaokul öncesi dönemi çocuklarına verilen eğitimin kalitesi de büyük önem kazanmaktadır. Bu süreçte verilen eğitimde öğretmenin yanı sıra ebeveynlere de büyük iş düşmektedir.Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden bir çocuğun daha sağlıklı bütünlük içinde ve sürekli bir eğitim görmesi, öğrendiklerinin yaşama uygulaması noktasında eğitim kurumları ailelerle irtibat halinde olmalıdır ve aileler eğitim sürecinde etkin bir şekilde yer almalıdır. Çocuğun gelişim özellikleri hakkında okul ile aile sürekli bilgi alışverişinde bulunmalıdır. Çocuğun eğitim kurumlarındaki durumundan aile haberdar edilmeli, aile ortamındaki durumundan ise eğitim kurumları ve sorumlu öğretmen haberdar edilmelidir. Buna göre alınması gerekli bir tedbir varsa fazla geç kalınmadan alınmalıdır. Bu çocuğun eğitiminde bütünlüğü ve devamlılığı sağlayacaktır.

Ailelerin okuldaki eğitim sürecine etkin olarak katılımı hem eğitim programlarının zenginleştirici, hem de çocuğun ve ailenin gelişimini destekleyici nitelik taşımaktadır . Anne-babanın erken dönemde çocuğun eğitiminde yer alması hem kendi çocuğuna olumlu yönden bakabilmesini, hem kendine daha çok güvenmesini, hem de toplumun çocuğa ve çocuğun eğitimine bakış açısının değişmesini sağlar. Her çocuk okula geldiği zaman aile ortamından, eve gittiğinde de okul ortamından izler taşır. Aile katılımına ilişkin birçok araştırma, evde ve okuldaki aile katılımı ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi ortaya koymuş, ayrıca aile katılımını öğrencilerin okul başarısının önemli bir yordayıcısı olarak belirlemiştir.
Çocuğun eğitimi, okul ve aile arasında paylaşılan bir sorumluluktur. Anne-babalar, sahip oldukları kültür, dil ve ihtiyaçları bakımından farklılıklar gösterseler de çocuklarının eğitimsel başarısı için okul yaşantısını paylaşırlar. Anne-babaların çocuklarının tüm öğrenim aşamalarında çok çeşitli rollerle katıldıkları anne-baba katılım çalışmalarının her okulda geliştirilmesi, uygulanması ve düzenli bir şekilde değerlendirilmesi gerekmektedir.

 Aile katılımının diğer amaçları ise;
• Anne-babaya eğitim vererek ailenin okul öncesi eğitime destek olmasını sağlayabilmek.
• Öğretimi daha etkili hale getirmek.
• Aile içinde ve okul yapısında değişiklikler yapmak.
• Çocuğun tüm gelişimleriyle ilgili aileleri bilinçlendirmek, desteklemek.
• Çocuğun evdeki öğrenme ortamlarını zenginleştirmek.
• Problemler ve çözüm önerileri hakkında aileleri bilinçlendirmek ve alternatif disiplin yöntemleri sunmak.
• Doğru anne-baba tutumları kazandırırken, hatalı davranışları değiştirmek, çocukların hatalı davranışlarını nasıl değiştireceklerini öğretmek ve bunların davranışa dönüşmesini sağlamak.
• Ailelere ev ortamında çocuklara kazandırabilecekleri deneyimler hakkında bilgi vermek.
• Ailelerin çocuklarını daha iyi tanımalarına yardımcı olmak
Okul öncesi dönemde kurumsal eğitim kadar gerekli ve önemli olan eğitim, ailelerin eğitimidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder